TSHOP Marka Gücü ve Cengiz Güneş Liderliği

Cengiz Güneş ve Tshop Perakende  Kozmetik Mağazacılığı

 

 

TSHOP Marka Gücü ve Cengiz Güneş Liderliği

 

 

Perakende Sektörü Nereye Gidiyor

Perakende sektörü Türkiye’de hızlı gelişti. Gelişmeye ve değişerek dönüşmeye de devam ediyor.

Perakende sektörünü ivmelendiren mağazalar ve mağazacılık yönetimi anlayış ve uygulamaları da bu parelelde çok hızlı gelişti.

Tabi ki sektörel olarak bu hızlı ve düzenli büyümeye etki eden pek çok faktör var. Reel Klasik Kozmetik Mağazacılığının yanısıra Dijital Mağazacılık ve dijital perakende satışlar da Türkiye'de hızla mecra buluyor ve hızla yapılanıyor. Belki de tüm bunlar hayatın her alanında "dinamik karakterli" olan ve ihtiyaçlara göre şekillenen ticaretin; "yeni kıvam hali "oluşturma şeklidir. Tshop Perakende Kozmetik Mağazacılığı olarak biz tüm bu ülkesel ve global gelişmelere bu mercekten bakıyoruz.

Hayatın her alanında değişim var ve gerçek. Biz de, hem Kozmetik Sektörü hem de Tshop Kozmetik Mağazacılığı olarak bu güçlü değişimi öncelikle içermeye ve sonrasında da değişimin önünde olmaya çaba sarfediyoruz. 

 

Kadın Tüketici ve Kozmetik Sektörünün Yükselişi

Kadın tüketicilerin iş hayatına daha yoğun dahil olması. Yine kadın tüketicilerinin ekonomik satın alma güçlerinin artması sonucu “güzellik ve bakım” ihtiyaçlarının talep yönlü artışa neden olması. Eğitim düzeyinin artması. Kozmetik kullanmada bilinç düzeyinin artması. Tüm dünyada yaşlı nüfusun giderek artıyor olması. Orta yaşın üzerindeki insanların daha çok kozmetik ürünü tüketme eğiliminin güçlenmesi. Güneşin zararlı ultraviyole etkilerinin insan hayatında daha fazla hissedilmesi. İşte tüm faktörlerin etkisi ile kozmetik sektörü özellikle Türkiye’de 2000’lerin hemen başında önemli bir hareketlenme yaşadı.

Gelişen teknoloji ve teknoloji ile birlikte gelişen yeni hayat tarzları, değişen kültür ve kültürel anlayışlar, hızlanan, şekil değiştiren ve etki gücünü kat be kat artıran pazarlama iletişimi ve reklam etkisi hepsi tek tek ve bazen de birlikte “kozmetik sektöründe bir şeyle oluyor” iç düşüncesini çoktan oluşturmuştu bile.

Perakende sektöründeki görsel satış tekniklerinin hız kazanması ve kozmetik mağazacılığın hem selektif ürünler, hem mass marketing ürünler hem de kozmetik niş alanlardaki mağazacılık anlayış ve uygulamalarının gelişmesi sektöre inanılmaz bir dinamizm kazandırmıştı.

İşte böyle bir dönemde TSHOP markası doğdu. “Tshop”bir kozmetik markası ve özellikle kozmetik perakende markası olarak  Cengiz Güneş’in zihninde güçlü bir anlam buldu. Ve zaman içinde de bu vizyonun güçlü adımları ile Türkiye'nin Güzellik Mağazası olarak kozmetik sektöründeki başarı yıldızı giderek yükseldi ve perakende mağazacılıktaki haklı yerini aldı. Bu özel başarıda tabii ki hiç şüphesiz en büyük pay sahibi; Tshop Mağazacılığına inanan, güvenen ve tüm kategorilerde ve marka temelinde kozmetik ihtiyaçlarını güvenle -yıllarca- mağazalarımızdan karşılayan değerli müşterilerimize aittir.  Bu karşılıklı güven ve güçlü birliktelik duygusu; "daha iyisi" için geleceği de şekillendirmeye devam ediyor, ve her zaman edecek. 

 

İlk Tshop Mağazası: Beşiktaş’ta

2001 yılında ilk Tshop Mağazası Beşiktaş’ta Cengiz Güneş tarafından açıldı.

Tshop Kozmetik Mağazacılığının temelleri ve Kozmetik mağazacılığında Tshop kurum kültürü Milenyum’un ilk yılından itibaren Tshop tüketicisi ile buluştu. Makyaj ve güzellik, Cilt Bakımı, Saç Bakımı, Kişisel Bakım, Parfüm ve Deodorant, Anne ve Bebek Bakımı, Erkek Bakım Ürünleri olarak başlıca 7 kategori etrafında şekillenen Tshop Mağazacılığı zaman içinde perakendedeki görsel ve stratejik değişimler de sahnede yerini aldıkça; tüketicinin ihtiyaçları ve pazarın talepleri ile sürekli yeniden şekillenerek, değişerek ve dönüşerek ilerledi. Tshop sektöre getirdikleri ile ve sektörün gelişimine yaptığı katma değerli katkılarla perakende mağazacılık anlayış ve uygulamalarında sektörüne de daima öncü oldu. Cengiz Güneş Liderliğinde fark yarattı.

 

Cengiz Güneş ve Kozmetik Perakendesi İçin Güçlü Fikirler

İşte Tshop Markasının kurucusu ve ticari fikirleriyle sürekli kozmetik mağazacılığı için orijinal ve özgün değer üretmeye odaklı çalışmalar yapan Cengiz Güneş’in bu alanda üzerinde en çok durduğu:

 

 

Kozmetik Mağazacılık Ana Fikirleri:

--Kozmetik Kategori-marka ve ürün dengesi ile mağazacılık konsepti üzerinden satış bütünlüğü kurma / Çünkü kurumsal başarı için ideal satış olmazsa olmazdır.

--Kozmetik sektörünün olağan farkı baştan uca sektörün marka topluluklarından oluşmasıdır. / Çünkü marka vaatlerini bilmek, markalarla sürekli iletişimde olmak  ve marka özlerine göre kozmetik mağazacılık sistematiğini kurgulamak başarının olmazsa olmaz anahtarlarından biridir.

--Kozmetik Vitrin Tasarımı / Çünkü görsellik satar ve sattırır.

--Raf ve Reyon Bütünlüğünün Kategori Bazlı Yeniden Kurgulanması / Çünkü çekim gücü yasası mağazacılıkta da geçerli.

--Kozmetikte Marka Olma Süreç Yatırımları / Çünkü bir marka bir kurumun en önemli entelektüel katma değeridir.

--Kozmetik Mağazacılığında Satış Gücünün Eğitimi ve Genç Yeteneklerin Sektöre Kazandırılması / Çünkü günün sonunda farkı yaratan insandır. İnsanı yaşat ki kurum yaşasın.

--Müşteri ihtiyaç ve beklentilerine göre mağaza görselliğine tematik yaklaşım / Çünkü ticari hayatta dinlenmesi gereken ve tüm dikkatin yöneltilmesi gereken biricik kişi müşteridir.

--Global markalarla, ulusal markalarla ve yerel mikro tedarikçilerle bir arada çalışabilme kültürünün kurulması, kurgulanması ve usta bir denge içinde yönetilmesi / Çünkü başaıyı getiren ticari iletişim kalitesidir.

 

İşte tüm ana başlıklar Cengiz Güneş’in odaklanma enerjisi ile bütünleştiğinde tabii ki başarılar da ardı ardına gelmeye başladı .

 

İstanbul Ticaret Odası Kozmetik Komite Başkanı Olarak Cengiz Güneş ve Kozmetik Sektörü

Bir mağaza 10’a; 10 mağaza 20’ye; 20 mağaza 30 çıktı. Mağazacılıkta sistem kurmak, perakendede kurulan yatay ve dikey çoklu sistemlerle; üst orta ve alt sistemleri ustaca birbirine bağlamak ve yönetmek… Cengiz Güneş'i Perakende Mağazacılıkta bambaşka yerlere  götürdü: “Daha büyük fikirlerin parçası olmak.” Cengiz Güneş sektöründe hem değişik fikir ve görüşlerle ilerlemek ve yenilenmek hem de büyük ve güçlü bir network’ün parçası olmak için girdiği İstanbul Ticaret Odası Meslek Birliği Organizasyonu içinde aktif çalışmalar sergiledi. İTO Kozmetik Sektör Meclisine girdi. Yine İstanbul Ticaret Odası içinde sektörün bir parçası olan yapıda aktif olarak  İTO Kozmetik Komitesine Başkan seçildi. Ve tam 15 yıl komite başkanı olarak da alınan kararlarla sektöre yön verdi ve liderlik etti. Kozmetik sektörünün geleceği konusunda aktif olarak ekibiyle birlikte sahada oldu ve kararlar aldı ve uyguladı. 

 

Tshop’la Geleceğe Güzel Bak!

Tshop Kozmetik Mağazacılığı bugün Kurucu Başkan Cengiz Güneş liderliğinde kozmetik tüketicisinin var olan tüm ihtiyaç ve beklentilerini ideal kalite normlarında karşılamak ve 300’ü aşkın eğitimli ve yetişmiş insan kaynağı ile müşterilerine en iyi hizmeti vermenin yarışı içindedir. Kurumsal kültürünü ve gelecek hedeflerini Cengiz Güneş’in vizyonundan alan Tshop “Kendine Güzel Bak!” kurumsal mottosunun bir yansıması olarak güçlü, beğenilen ve sevilen bir marka olarak tüm ekip ruhuyla “Geleceğe de güzel bakmaktadır.”

Tshop; sahip olduğu tüm marka gücü, çalışan enerjisi  ve tüketici güvenini de yanında olarak; sektöründe iyinin, doğrunun ve daima güzel olanın yanında yer alarak kozmetik mağazacılığında güzel yolculuğuna devam etmektedir.   

 

TSHOP

T'CLUB Blog

Tshop Brand Story

 

Etiketler: Cengiz Güneş
Mart 22, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR