Tshop'ta Cengiz Güneş İle Markalaşma ve Marka Stratejisi

Cengiz Güneş

 

TSHOP’TA CENGİZ GÜNEŞ İLE MARKALAŞMA ve  MARKA STRATEJİSİ

 

Tshop özgün, orijinal ve içerdiği reeldeki ve dijitaldeki tüm marka parçalarıyla; bilinen, sevilen ve ortaya koyduğu kozmetik başarısıyla herkes tarafından da kabul gören ve saygı duyulan bir markadır. Tshop;  Türkiye'de perakende sektöründe kozmetik mağazacılığı denince "ilklerdendir." Tshop Türkiye'nin Kozmetik Mağazası'dır. 

 

Bu hem Türkiye'de kozmetik sektöründe ilk zincir mağazacılık sınıfında olma ve hem de ardı sıra gelen kozmetik perakendecilerine "ilk ve örnek rol-model olma" yönüyle; bir çok başarılı mağazacılık uygulamasını hayata geçirebilme, perakende sistem yetkinliği üretebilme faydasını da Tshop'a getirdi.  Tshop markasının; kozmetik mağazacılığında bu "ilklerden olma" ve sektörü bütünleyen dominant marka gücü olma; bir çok ürün ve kategori yeniliğini, bir çok yeni perakende ana sistem ve alt sistemi devreye almada öncü olma rolünü de Tshop'a yükledi. Özellikle globalde Unilever gibi, Henkel gibi bir çok güçlü global markalar grubuyla sektör adına çok öncelerden gelen fikir paylaşımı ve iş birliği şansı doğurdu. Tshop perakende kozmetik mağazacılığı direkt bu ilk ve öncü olma avantajlarından güç ve enerji alarak pazardaki güçlü ve özgün yerini bu başarıyı destekleyen ana damarlardan beslenerek oluşturdu.

 

Tshop; bir perakende mağaza markasıdır.

Perakende kozmetik sektöründe mağazalarıyla ve mağazacılığıyla ideal şekilde başarıyı yakalamış ve ortaya koyduğu mağazacılık performansı ile müşterileri tarafından yüksek derecede benimsenmiş, 2000'li yılların başında kuruluşundan itibaren sektöre ilkleri getirmiş, müşterilerini ideal yeniliklerle ve inovatif ürün ve global markalarla tanıştırmış alanında başarılı bir kozmetik mağaza markasıdır. Kozmetik Mağazacılığı denince Tshop sektörde özel ve ayrıcalıklı bir role sahiptir. Deneyimleri, bilgi birikimi, kozmetik sektöründe ortaya koyduğu sistem yaklaşımı ile Tshop, ardı sıra gelen bir çok markaya da bu benzersiz performansı ile rol model olmuştur. 

 

Cengiz Güneş İle Mağazacılıkta İnovatif Yaklaşımlar

 

Tshop; kurucusu Cengiz Güneş liderliğinde hem globalde hem de yerel perakendede “en iyi uygulama ve kozmetik mağazacılık trendlerinden” esinlenerek hep atılımcı, hep en iyi mağazacılık uygulamalarının peşinde, hep kurumsal marka yapılanmasını ve değerini artırıcı sektörel yenilikler ve projelerin peşinde oldu.

Aynen özlü bir sözden esinlenerek Cengiz Güneş’in hem başkanlığını yaptığı İstanbul Ticaret Odası İTO Kozmetik perakende sektör temsilcileriyle paylaştığı, hem de Tshop Perakende Mağazacılık yönetici ve ekipleriyle sıklıkla paylaşarak tekrarladığı  gibi: “Daha iyisi hep var. Arayışınız var mı?” felsefesi; Cengiz Güneş’in liderlik ettiği Perakende sektörü Tshop ekiplerince neredeyse içselleştirilmiş bir felsefedir. Güçlü, hedefini bulan ve ortaya çıkan sonuç performanslarıyla perakendede “proje geliştiren inovatif yaklaşımlar” -yenilikçi vizyon- hep bu felsefenin doğal bir çıktısı olarak iş hayatında kendine başarılı bir yer buldu.

 

Tshop Private Label Markalaşma Projesi

Örneğin Tshop kozmetik mağazalarında Private Label Markalaşma Stratejisi yine Cengiz Güneş ve onun geleceği içeren kapsayıcı vizyonunun bir yansıması olarak hayata başarıyla geçen bir proje oldu.

 

Tshop, öncelikle kendi mağazalarında; sonrasında Tshop Toptan Mağazası üzerinde tüm Türkiye ve Global pazarlara da satışı yapılmak ve pazarlanmak üzere Parante’s markasını üretti. Bu markanın yanında Trend Color markasını üretti. Parfümde Ninova markasını üretti. Ve sektörde direkt "oyun kurucu" rol modelinde gerçek anlamda bir fark oluşturdu. Private Label ürün stratejisi hiç şüphesiz gücünü ana markaya olan güvenden almaktadır. Tshop markasının bu başarılı stratejideki rolü hiç şüphesiz ki "belirleyici" bir yapıdadır. 

 

Tshop Perakende, Perakende Dijital Satış ve Tshop Toptan Mağazaları / Pazarlama Kanalları

Toptan ve perakende olarak Tshop Mağazacılığında Private Label Markalaşma sürecine Cengiz Güneş güçlü bir destek verdi.

Tshop farklı kategorilerde en iyi kalitede, en uygun fiyatla sektörün ve müşterilerinin ihtiyaç duyduğu en iyi kozmetik ürünlerini Özel market markası olarak satışa açtı ve devamında da pazarlamasını yapmaktadır.

"Parantes" markasıyla özgün içerikte naturel bitkisel içerikli şampuanlar ve Parantes markasıyla farklı koku ve esans özleriyle aromatik nitelikli sıvı el sabunları private label olarak bir markalaşma sonrası raflardaki ideal yerini almıştır.

 

Tshop Ürün Markaları

Yine TrendColor ana markası altında private label olarak saç bakım ürünlerinde Kit Saç Boyaları, tüp saç boyaları ve saç için ürünlerden olan anti -oksidanlar üretilmekte perakende ve toptan satış için mağazalarda yerini almaktadır.

Bunun yanında farklı bir Cengiz Güneş projesi olarak "Ninova" markası adı altında selektif grup Premium Ninova Parfüm Markası üretilerek öncelikle Tshop Perakende Mağazalarındaki raflarda; sonra da İstoç Tshop Toptan Mağazada yerini alarak tüm yerelde ve globalde; pazarlama kanallarından satışa açıldı.

"Ninova" bir parfüm markası olarak selektif kozmetik kategorisi içerisinde, premium bir parfüm markası olarak marka konumlandırması yapılandırılmış bir markadır. Özgün koku aromaları, kadın ve erkek tüketici segmentlerine özel koku "nota varyasyonları" ile çok kısa sürede pazarda olumlu etki ve kabul görmüş; yatayda ve dikeyde hızlı bir yaygınlık ve büyüme süreci geçirmiş başarlı bir markadır. 

Tshop; private label markalaşmanın ve marka yapılandırması yapmanın satış geliştirmede, reel pazarlamada ve kozmetik ürünlerinde dijital pazarlamadaki faydalarını en etkili şekilde ve en yakından görmüştür. Müşterilerinde marka algısı ve marka değeri oluşturmak için özel şekilde yapılandırılan private label stratejisi; kozmetik perakendesinde güçlü rekabet için önemli bir enstrümandır aynı zamanda.

 

Cengiz Güneş, bu ince nüansı zamanında yakalayarak Tshop markalaşmasına destek için private label markalaşmayı da aynı zamanda kozmetik gelişiminde devreye almıştır. Böylece reelde Tshop marka stratejisi Cengiz Güneş tarafından başarıyla kurgulanmıştır. Tshop genel markasına bu kümülatif dokunuşlar hiç şüphesiz tüketicinin kalite -fiyat dengesinde özellikle pandemi döneminde gelen pazar talebi olarak "bir gerçekleşen" olarak sahaya yansıtıldı. Böylece Tshop markalaşması; çoklu yanal etki ve çoklu geçişkenlikle yeni bir evreye girdi.

 

Perakendeci Markası Sahipliği Ne Fayda Sağlar?

“Perakendeci markası” olarak da bilinen “private label” markalaşması; yapılan tüm pazar aksiyonları da düşünüldüğünde özünde ana marka Tshop’u güçlendirmektedir. Dolayısyla bu marka stratejisi, aynı zamanda bir perakende rekabet stratejisidir. Bu stratejide en büyük faydayı da hiç şüphesiz perakende müşterisi elde etmektedir. Kozmetik mağazası da müşteri memnuniyeti ve satın almada müşteri mutluluğu nispetince “müşteri sadakat değeri” ile ödüllendirilmektedir.

Tshop Mağazacılığı ve özünde başarılı bir perakende markası olarak "Tshop" ana markalaşma ve alt markalaşma süreçlerinde izlediği güçlü yönetim ve liderlik gücüyle son derece etkili pazarlama araçlarını devreye alarak, geleceğe "kendinden emin ve sağlam" adımlarla yürümektedir.  

 

O zaman şu güzel mottonun umut veren yansımasıyla bu Tshop Brand Story yazısını bitirelim: “Tshop’la geleceğe güzel bak!” / Şimdi ve her zaman.

 

TSHOP

T’CLUB BLOG

Private Label Markalaşma

 

 

Tshop Brand Stories

 

Etiketler: Cengiz Güneş
Mart 30, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR