Kozmetik Perakende Mağazacılık ve Marka Geliştirmede Cengiz Güneş Yaklaşımı

Cengiz Güneş, Kozmetik Perakendesi, Kozmetik Mağazacılığı,

Kozmetik Perakendesinde Tshop Marka Mağaza Liderliği

 

Perakende mağazacılık denince Tshop özellikle kozmetik sektörünün yükselen yıldızı olarak alanında fark oluşturmaya ve markasıyla dikkat çekmeye devam ediyor. Zaten özünde dinamik bir sektör olan perakende sektöründeki değişimleri doğru zamanlama ile etkili şekilde takip edebilmek ve sonrasında içselleştirerek yeniden özgün bir formla "yaratıcı preakende stratejisine" dönüştürebilmek son derece kritik bir başarı faktörüdür. Ki Tshop özellikle pandemi sonrası bu başarı faktörü ile sektörde çalışmalarına hız vermiş durumda.

 

Tshop Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Güneş; Kozmetik perakendesinde mutlak başarı için "atak ve çevik bir yönetim vizyonunun" mutlak şart olduğunu dile getiriyor. Tshop Mağazacılığının altında yatan başarı faktörlerini sektörel başarı parametreleri üzerinden değerlendirerek bu makale boyunca fikirlerini sıralıyor.

 

Müşteri Hizmet Zenginliği "Mağazada Hayat Bulmalı!"

 

Sektöre yön veren motivatör etken; hiç şüphesiz tüketicinin pazara yönelik potansiyel temel ihtiyaçları, sektörel gelişmelere göre ulaşmak istediği beklentiler ve kozmetik perakendesine yönelik kişisel müşteri hizmet isteklerdir.

 

Müşteri taleplerini karşılamak, müşteri ihtiyaçlarını tam da müşterilerin istediği gibi gidermek, satın alma ve alışveriş beklentilerinin de üzerinde müşteri hizmeti ile onları mağaza içide tatmin etmek mağazadan mutlu ve doyumlu bir "müşteri hizmeti aldığı fikri ile uğurlamak" işte mağazacılıkta başarı için Tshop'un üzerinde emek, zaman ve enerji harcadığı en kritik başarı alanı bu alandır. Çünkü bir müşteri işi hizmet üretmek, tasarlamak ve etkileyici şekilde sunmak olan bir mğazacılık sistemi için ttüm zamanlardaki "en değerlidir" özdür, kaynaktır, sermayedir. Tshop Kozmetik Mağazacılığının başarı hikayesinde bu kazandıran kritik stratejiler hep odak noktada olmuştur. En iyi mağazacılık sistem stratejisi satın alırken doyumlu, mutlu ve mesut "müşteri memnuniyeti ve mutluluğu stratejisidir."

 

Kozmetik mağazacılığında doğru bir ürün yönetimi, mağazalara akıcı düzenli ve doğru bir stok yönetimi, kozmetik mağaza içinde tüketicisiyle duygusal bağlar kurma çekiciliğine sahip yaratıcı bir görsel konsept, kampaya tasarımları ve tematik mağaza designı başta olmak üzere mağazacılık görsel sunum yönetimi ve en temelde total entegre perakende sistem başarısı kozmetik mağazacılıkta da benzersiz başarılar elde etmenin ideal yolunu bize hızla işaret ediyor. Yani perakende özünde etkili sistem kurma, sistemi kusursuz şekilde işletme ve birbiri içine giren tüm sistem parçalarını hem kendi içinde hem de diğer sistem parçaları ile "uyumlu şekilde" çalıştırabilme ile kozmetikte perakende başarısı doğru orantılı olarak gelmektedir.

 

Cengiz Güneş kozmetik mağazacılığında başarı için en çok perakende sistem alt yapısının "sadelik" temelinde kusursuz çalışmasına odaklanarak işe başlamıştır. Tabii ki sonrasında makro ve mikro strateji kurguları gelmektedir. 

 

Cengiz Güneş Liderliğinde Kozmetik Mağazacılığında İnovasyonel Çeviklik

Cengiz Güneş; kozmetik mağazacılığında müşterinin nabzını iyi tutmak, ihtiyaç ve beklentilerini detayda takip etmek, dünya çapındaki inovasyonel tekno-yenilikleri ve perakende satış artırmaya yönelik akıllı perakende uygulamaları, yazılımlar ve dijital perakende sistem ve alt sistemlerini hali-hazır yapı içine entegre edebilmek “kazandıran stratejilerin başında gelmektedir” yorumunu yapmaktadır.  E-Ticaret Mağazasıyla da dijital satışta fark yaratan Tshop; yükselen trendde gelişen e-ticaret pazarında dijital pazarlama teknikleri ve uygulamaları ile her geçen gün eticarette kas yapmanın ve özgün değerler ortaya koymanın yolundadır.  Kozmetik E-ticaret Mağazası ve markalaşmasına da güçlü bir destek veren Cengiz Güneş; reel perakende ve dijital perakende mağazacılığın birleşerek kısa teknik ismiyle Tshop markasını "Fijital Mağazacılık" yapı ve organizasyonuna doğru harekete geçirmiştir. 

 

Türkiye’de ve Dünyada Kozmetik Sektörü Hızlı Büyüyor

Kozmetik sektörü pandemi sürecinde de büyüyen sektörlerin arasında yer aldı. Her yıl %10 oranında büyüme kaydeden kozmetik sektörünün pazar büyüklüğü 2021 rakamları itibarıyla 15 milyar TL’ye ulaştı. 15 milyar TL kozmetik sektöründe yurt içi pazar büyüklüğünün geldiği nokta.

Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı rapora göre; pandemi sürecinde de gelişimini sürdüren ve 2020'de 550 milyar dolar olan dünya kozmetik pazar büyüklüğünün, 2025 yılında 760 milyar dolar olması bekleniyor. Bütün bu veriler de gösteriyor ki kozmetik sektörü ve kozmetik  pazarı hem dünyada hem de ülkemizde son derece güçlü büyüme ivmesine sahip.

 

Kozmetik Pazarı ve Kozmetik Tüketicisini Anlamak

Kozmetik perakendesini belirleyen tüketici taleplerinin gücüdür. Kozmetik tüketicisi ve özellikle kozmetikle özdeşleşen "kadın tüketici ne istiyor?",  sorusu Tshop ve kozmetik mağazacılığında sektör başarısı önemlidir. Sektöre; bu sorunun çerçevelediği "mercekten" bakabilmek ve sahadan gelen verileri; bu kritik odağı asla kaybeden ustaca bu mercekten okuyabilmek, anlayabilmek, anlamlandırabilmek işte bu/ve bunlar kozmetik sektöründe total başarı için çok çok önemlidir.

 

Tshop bu kritik önem faktörleri ile stratejik süreçlerini yapılandırabildiği için müşterisi adına bugün alanında markasıyla güvenli, özgün, fark yaratan ve değer üreten pozisyondadır. Güzellik denince kadın tüketici "tüm işimizin merkezindedir" motivsyonun ile iş ve hizmet üreten Tshop Mağazacılığı Cengiz Güneş iş stratejinin tüm yanal uygulama  alanlarında da "en iyi" performans için çalışmakta ve hizmet üretmektedir. İşte tüm bunlar niçin? Tekrarlayalım o zaman: "Tshop müşterisinin memnuniyeti ve mutluluğu için". O zaman soralım: "Daha iyisi hep var. Arayışınız var mı?"

 

Tüketici hangi markaların hangi ürünlerine yöneliyor? Kozmetik içinde en fazla hangi kategorilerde devinimve hareket var? Kategoriler içinde yükselen ürün yapıları, trendy ürünler, enerjisi düşen ürünler ve koşan ürünler hangileridir? Sektöre hızla eklemlenen, yeni uç veren ve giderek de ivmelenen kategori açılımları neler? Tüm bu soruların cevapları kozmetiğin geleceğe yönelik büyüme trendlerini  ve yönelim eğilimini oluşturacaktır.

Tshop Kozmetik Mağazacılığı yılların verdiği pazar bilgisi deneyimi ve satış organizasyonu gözü ile ve kurumsal çevik yönetimi ile tüm bu gelişmelerin merkezinde olmaya; sektörün olmazsa olmaz değerlerini ve dinamiklerini belirlemeye, sektöre -edindiği- deneyimleri ışığında yön vermeye, değer, fikir, fayda ve motivasyon aktarmaya devam ediyor. Edecek.

Sektörde düşünce, fikir, proje ve uygulama zenginliği yaratmak için bu artı bir değer aynı zamanda. Tshop hem kendi mağazacılığı hem de sektörü artı değerle güçlendirmeyi seviyor. 

 

Kozmetikte Private Label Markalaşmada Tshop Kategori ve Ürün Markalaları

Pandemi ile birlikte ivmelenen private label ürün pazarında da başarılı projelere imza atan Tshop bu alanda da markasına tüketici güveni alt yapısı üzerinde başarılı satış grafikleri çizmektedir. Parante’s Şampuan ve Saç Kategori Ürün Çeşitleri, Parante’s Sıvı El Sabun ürün çeşitleri, Trendcolor Saç Boyası Ürün Çeşitleri, Ninova Premium Parfüm Markası ürün çeşitleri gibi kategori ve alanında başarılı marka ve ürünlere “market markası” ürünleri olarak güç verdi. AR-GE olarak sistem geliştirdi, marka ve ürün geliştirmeye yatırım yaptı. Müşteri hizmet süreçlerini geliştirmeye enerji ve zaman ayırdı.

Tüm bunların sonucunda Tshop perakende mağazacılık anlayış ve uygulamaları ile yenilikler devreye girdikçe hedeflerini birer birer gerçekleştirmeye ve ideal başarılara ulaşmaya başladı. Tabii ki bu başarıların odak stratejisi “sürdürülebilirlik” bakış açısıdır.

 

Kozmetik Perakendesinde Yeni Trenler

Organik ürünlere, vegan ürünlere, minimalist ürünlere doğru yönelim gösteren tüketici talep spektrumu da Tshop Mağazacılığında özenle takip edilmekte tüketici talepleri doğrultusunda mağaza raflarında bu taleplere uygun ürün çeşitlendirmesi de hızla yapılanmaktadır. Hızla yaşlanan ve yaş alan bir dünyada tabii ki öne çıkan ürün kategorisi cilt ve cilt ürünleri olacaktır. Yaşlanma karşıtı cilt ürünleri gelecekte sektörde en çok yıldızlaşacak kategorik ürünlerin başında geliyor. Güzellik ve güzellik ürünlerinin geniş spektrumu içerisinde hiç şüphesiz "bilim" her zamankinden daha fazla şekilde insan cildine dair buluşlarıyla ve keşifleriyle merak edilir olmaya, sektörde fark ve talep yaratır olmaya dolayısıyla pazar genişlemesine neden olan bir faktör olarak kozmetiğin üretici markaları arasında "yıldız bir etkileyici" olarak konum alacaktır. Ve hatta almaktadır. Örneğin Loreal Paris'in son dönemde Lansmana çıktığı ürün grubunun başında olan Serumlar ve bu serum grubunun genel konseptinin "Mucize değil, bilim" mottousu olmasına hiç şaşırmamak gerekir. Bilimsel araştırmalar özellikle cilt söz konusu olduğunda rekabetin açık şekilde yeni merkez üssü olmaya adaydır. 

Marka ve marka gücü özellikle kozmetik söz konusu olduğunda müşteri sadakati oluşturmada en etken faktörlerin başında gelmektedir. Neden bu böyle? Çünkü kozmetik tüketicisi özellikle makyaj ürünleri ve cilt ürünleri gibi kategorilerde güvendiği ve güvenebileceği markalardan satın almak istemekte ve bu markaların mağaza içi uzman desteklerinden yararlanarak alışverişini “güvendiği ve sevdiği” mağaza markasından tamamlamak istemektedir. Tshop markasının tüketiciye güven veren, rahatlatıcı, kolaylık gösteren, konfor sunan, mağaza içindeki alışveriş sürecinin her aşamasında  iyi hissettiren gücü tam da bu noktaya devreye girmektedir.

Tshop Kozmetik Mağazacılığı Cengiz Güneş Marka Liderliğinde yeni gelişim alanlarında özgün trendler oluşturmaya, yeni perakende mağazacılık yapılanmaları ile alanında fark yaratmaya; hem Tshop Mağazacılığı olarak, hem de sektör gelişimi olarak değerlendirildiğinde güçlü destekler vermeye devam etmektedir.

 

TSHOP

TCLUB'Blog / Beauty World360 

Perakende Marka Mağazacılık / Kurumsal Yazılar / Kozmetik Sektörü

 

 

Etiketler: Cengiz Güneş, Tshop, Başkan, Lider, Kozmetikte En iyi Marka, Kozmetik Mağazacılığı, Kozmetik denince, Kozmetikte lider, perakendede lider, Marka Perakende Lideri, etkileyici lider, etkileyici marka lider
Mayıs 13, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR